استخدام

استخدام فروشنده

استخدام فروشنده در تهران

استخدام فروشنده در اصفهان

استخدام فروشنده در کرج

استخدام فروشنده پوشاک در تهران

loading...

فروشنده

۱- مهارت کلامی برای فروش حضوری یکی از وظایف شغل فروشنده خوب، داشتن مهارت کلامی می باشد. یک فروشنده خوب باید بتواند مزیت ‌ها و خوبی های کالا و خدماتش را به مشتری نشان دهد. صرفاً صح

۱مهارت کلامی برای فروش حضوری

یکی از وظایف شغل فروشنده خوب، داشتن مهارت کلامی می باشد. یک فروشنده خوب باید بتواند مزیت ‌ها و خوبی های کالا و خدماتش را به مشتری نشان دهد. صرفاً صحبت کردن و گفتن و تعریف کردن برای این کار کافی نمی باشد. علاوه بر مزیت ها باید بتواند معایب جنس و یا کالا و خدماتش را به مشتری بگوید. یکی از وظایف فروشنده خدمات این است که باید اشرافیت کامل و دانش کافی از خدمات داشته باشند تا بتوانند به مشتریان ارائه دهند.

(به عنوان مثال) در معرفی شغل فروشنده بیمۀ عمر بیمه گر یا بازاریاب بایستی اطلاعات کافی از دانش بیمه داشته باشد. زیرا مشتری سوالات متفاوتی از فروشنده می پرسد. به عنوان مثال:

 چند سال باید حق بیمه پرداخت کنم؟

زمان بازنشستگی کی می باشد؟

 چه کسانی را می‌توانم پس از فوت به عنوان ورثه انتخاب نمایم؟

 آیا علاوه بر پوشش فوت مزیت های دیگری برای من دارد؟

 محدودیت سنی بیمه ی عمر تا چند سال است؟

 این ها همه سوالاتی است که یک مشتری از فروشندۀ بیمه عمر سوال می کند. و بایستی بازاریاب یا فروشنده بتواند به خوبی به سوالات مشتری پاسخ دهد. پس دانش کافی در فروش خدمات امری لازم و ضروری می باشد.

۲ - تن صدای رسا برای فروش حضوری و تلفنی

 یک فروشنده یا بازاریاب که در عرصه ی خدمات و یا فروش کالاها به صورت حضوری و یا تلفنی فعالیت می‌کند باید تن صدای رسایی داشته باشد. تن صدای خوب اثرات قابل توجهی را می تواند بر روی مخاطب داشته باشد.

 بر طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات لحن صدا ۳۸ درصد از میزان اثرگذاری در ارتباطات را در بر می گیرد. در حالی که کلام فقط ۷ درصد از میزان اثرگذاری بر مخاطب را در بر می گیرد.

اگر در حوزه ی فروش تلفنی در شرکت ها و کارخانه ها فعالیت می کنید بایستی بتوانید لحن صدای خوبی را به مخاطب انتقال دهید و با صدای گرفته و خشن نمی‌توانید با مخاطب ارتباط بگیرید. پس یکی از وظایف فروشنده تلفنی ارتباط گیری با مخاطب با تن صدای رسا می باشد. حتی گاهاً مشاهده گردیده است که مشتری از محصول و خدمات راضی می باشد ولی نمی تواند به فروشنده اعتماد کند، اشکالات کار در این است که فروشنده هماهنگی میان کلمات و تن صدا و نحوه ی ارتباط چشمی را رعایت نکرده است. پس به این مرحله باید توجه ویژه داشت.

۳زبان بدن برای فروش حضوری

 یکی از وظایف فروشنده یادگیری زبان بدن می باشد. کوچک و بزرگ کردن چشم ها، حرکت دادن حالت دست ها، فرم ایستادن، راه رفتن، نشستن، آراستگی ظاهر، نحوه ی لباس پوشیدن، میزان لبخند زدن در حین صحبت، همه این ها عواملی است که باید توسط فروشنده رعایت گردد تا مشتری را برای خرید محصول ، کالا و خدمات جلب کند.

برای فروشندگان خیابانی و یا به عبارتی دست فروشان رعایت این نکته کاملا ضروری می باشد. زیرا آن ها فقط با قدرت کلام و زبان بدن می توانند مشتری را برای خرید جذب کنند.

 ۴ - شناسایی رقیبان برای فروش های حضوری تلفنی و اینترنتی

در همه نوع کسب و کاری باید بتوانید رقیبان را شناسایی کنید. یکی از وظایف فروشنده این است که به شناسایی رقبا بپردازد و پس از شناسایی بایستی بتواند یک ویژگی متفاوت با آن ها را برای فروش محصولات و خدمات خود ارائه دهد. به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در زمینه ی فروش کالا و محصولات فعالیت می کند.

فروشگاه های اینترنتی بسیاری در ایران مشغول به فعالیت می باشند. ولی دیجی کالا توانسته است رقیبان را به خوبی شناسایی کند. با ایجاد قسمت نظرات در سایت و حذف نکردن نظرات مخالف توانسته است به مشتری قدرت انتخاب بدهد. این یکی از ویژگی‌ های متمایز سایت دیجی کالا می باشد.

۵انتخاب مکان مناسب برای فروش حضوری

 یکی از وظایف شغل فروشنده در فروش حضوری انتخاب مکان مناسب می باشد. باید بتواند مکان مناسبی را متناسب با نوع کالاهایی که می فروشد و یا خدماتی که عرضه می‌کند داشته باشد. به عنوان مثال یک فروشندۀ  لوازم یدکی نمی تواند در یک پاساژ تجاری پوشاک مغازه تهیه کند و بایستی با هم صنفان خود و یا در یک خیابانی خاص که مختص این کارهاست مغازه تهیه کند.

 ۶- زیباسازی نمای سایت و اپلیکیشن برای فروش های اینترنتی

 فروش اینترنتی یکی از سخت ‌ترین انواع کسب و کار ها می باشد. یکی از وظایف شغل فروشندۀ کالا و خدمات اینترنتی این است که به زیبا سازی ظاهر سایت خود بپردازد. عاملی که مخاطبان آنلاین را جذب می‌کند جذابیت ظاهری سایت می باشد.

 اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید بایستی برای کار خود به نسبت دیگر فروشندگان وقت بیشتری بگذارید. حتی کالا های تان را عکاسی کرده و رتوش نمایید. نکات بهینه سازی سایت را اجرایی کنیدایرادات و نواقص سایت را برطرف کنید. کالاها را در دسته بندی مناسب قرار دهید، و از همه مهم تر از ترکیب رنگ جذاب در ظاهر سایت خود استفاده کنید.

 این عوامل همگی از وظایف فروشنده و یا مالک وب سایت می باشد که بایستی این کار ها را توسط افراد متخصص در سایتش به خوبی انجام دهد.

 ۷رعایت حداقل قیمت در فروش

 مهمترین عامل در فروش موفق تنظیم نمودن حداقل قیمت در فروش می باشد. مهمترین عامل در فروش موفق تنظیم نمودن حداقل قیمت در فروش می باشد. نه گران فروشی و نه ارزان ‌فروشی.

 باید قیمت متعادل را به دست آورد و آن را به بازار عرضه کرد. یکی از وظایف شغل فروشنده آگاهی از تعادل قیمت در بازار می باشد. برای فروش بیشتر لازم است که قیمت را حداقل نمود.

yetir بازدید : 23 پنجشنبه 03 بهمن 1398 زمان : 12:06 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 343
  • بازدید کلی : 999